reklama

Bratislava - Wonderful city!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Momentálne žijem v Holandsku, ale narodil som sa v Bratislave a stále sa Bratislavčanom aj cítim, aj keď sa nemôžem pochváliť rodokmeňom Prešporáka, lebo moji rodičia prišli do Bratislavy, do novovybudovanej Petržalky. Ale krátko po mojom narodení sme sa presťahovali do Devínskej Novej Vsi, kde som býval zatiaľ väčšinu môjho života. 

Ale mojim cieľom nie je zdeliť sentimentálne spomienky čitateľovi, ale skôr zobudenie hrdosti na jeho mesto, alebo jeho Hlavné mesto - Bratislavu. Moji dvaja kolegovia, obidvaja Holanďania, aj keď jeden je tureckého pôvodu, ale okrem tmavšej pleti s Tureckom nemá veľa spoločné navštívili Bratislavu. Boli tam služobne na dva dni. A hneď ako ma dnes ráno v robote stretol povedal mi:"Pavol, Bratislava is wonderful city!" 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi zbytočne som sa ho spýtal: "Páčilo sa ti?" On mi vravel, že bolo super, že bol ohromený. Musím podotknúť, že nebol prvý krát na Slovensku, tak už trochu vedel, čo môže čakať. Nakoľko firma má pobočku aj v Nitre, tak tam pár krát bol, ale v Bratislave bol po prvý raz a ja verím, že nie posledný. 

Boli to veľmi dlhé, krátke dva dni. Jeho dojem možno bol super preto, lebo priletel do Viedne a odtiaľ ho doviezol slovenský kolega z Nitry autom na hotel za prezidentským palácom a teda sa vyhol železničnej aj autobusovej stanici. Počas dňa mali rokovania s obchodnými partnermi a mali čas tak maximálne na obed. Boli pri Eurovei, kde sa im páčil rozobratý Starý most (som mu spomínal aktuálnu rekonštrukciu) aj Nový most (myslel Apollo, o ktorom som mu tiež hovoril ako ho otáčali počas stavby). Povedal, že nákupné centrum ho nezaujíma, ale promenáda pri Dunaji je super a tiež námestie pred novým Národným divadlom. Taktiež spomínal, že všade sa stavia, opravujú sa cesty a teda vidí ešte krajšiu budúcnosť. Večer boli v Reštaurácii UFO na Moste SNP, len ľutovali, že tam nie sú cez deň kvôli peknému výhľadu. Povedal mi, že určite sa do Bratislavy ešte vráti na dlhšie, ale súkromne, lebo sa mu tam veľmi páčilo. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo k tomu dodať? Bratislava je krásne mesto a vie spraviť dojem. Poviete si: "Jasné, že sa mu páčilo, keď videl iba upravenú časť nábrežia pri Eurovei, historické centrum a luxusnú reštauráciu, atď..." To je iba pozlátka Bratislavy. Ale každý turista vidí iba pozlátka a to treba ponúknuť a predať. Turista nevidí meškajúci autobus do práce, zlé hospodárenie a v zásade nič čo je mimo historického centra. To sú problémy obyvateľov, ktoré si oni sami a ich volení zástupcovia musia vyriešiť sami, aby bola Bratislava "wonderful city" aj pre jej obyvateľov. 

Pavol Marián Turza

Pavol Marián Turza

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý gentleman, ktorý sa už stihol oženiť, ktorý po skúsenostiach z Francúzska a Holandska je späť na rodnej hrude. Zaujíma ma stavebníctvo, architektúra, politika a samozrejme aj futbal. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu